onsdag 28 mars 2012

.www.levaiharmoni.se


Är det något som tynger mig så måste jag spy ur mig så att det försvinner eller åtminstone blir lite lättare. Jag har lätt för att prata och jag är ganska glad över att jag har den kunskapen. Att jag vågar vara öppen. Nu när jag har börjat jobba med mig själv så märker jag direkt hur fruktansvärt svårt det är att prata om just sig själv. Skillnaden är så stor från att prata om hur man känner, vad man har varit med om till att prata om vem man är och hur man fungerar som person.

Det här med självkänsla och självförtroende är nånting jag har haft svårt att skilja på. Man kan ha jättebra självförtroende fast att man har en dålig självkänsla. Om jag ser ut i från mig själv så har jag relativt bra självförtroende samtidigt som jag har en väldigt dålig självkänsla. Självförtroende handlar mycket om prestation i samband med t.ex jobb, skola eller sociala sammanhang.
Självkänsla är hur man uppfattar sig själv, den kan vara hög att man får storhetsvansinne eller låg då man känner sig underlägsen och mindre värd än andra.

Att jobba med sin självbild och självkänsla är bland det svåraste jag vet just nu men det går sakta men säkert framåt!!! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar