söndag 26 april 2009

Stugan

Bebisen är nu mycket uppmärksam på
mina känslor och sinnesstämningar genom
de hormoner som utsöndras i min kropp och
når bebis via moderkakan..."han" har även
sjunkit ner i bäckenöppningen, det kan man känna
av genom att få ont, vilket inte jag har gjort ännu, men
om man kan ställa eller lägga något längst upp på
magen så är det ett bra tecken, det blir som en liten
"hylla" ..då vet man att bebis har sjunkit ner ;)


Det börjar kännas mer och mer i mina ben, det är svårt att ta sig ur sängen på morgonen och vända sig från ena sidan till den andra :P
Att ligga på rygg är uteslutet, då tuppar jag av hihi! Att klä på sig känns som en evighet...och vi ska inte tala om att först få på sig skona och sen knyta dom, Tack och lov att det går mot varmare tider.. jag börjar bli trött på att vara en "tjockis" men jag kommer samtidigt att sakna bebismagen för det är urmysigt att vara gravid :)


Helgen har varit mycket bra, det blev en första båttur igår och en första övernattning i stugan för i år...härligt! Synd med vädret idag bara, de hade lovat 20 grader varmt och sol, men sån tur hade vi inte sen blåster det mer på sjön. Vi har iaf städat bort alla råttpruttar och vädrat ur alla sängkläder så det har varit en mysig och skön lördag, söndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar