tisdag 21 april 2009

Funderar

Jag har fått min kommande förlossning
att fastna på hjärnhinnan, man fantiserar
och funderar hur det hela kommer att gå..och
om verkligen jag kommer att klara de...
ligger det lite förlossningsskräck i det hela??!! ;P
hihi klart att jag klarar detta :) Det är så himla nära
nu, men ändå så långt bort.. jag ser fram emot
att vår son ska komma till världen så otroligt mycket ;)


Vaknar som vanligt i skaplig tid..si så där kl 7 :P så nu sitter jag och väntar på att ica ska öppna...

Har varit hos barnmorskan idag..de vanliga rutinerna, ställa sig på vågen, kolla blodtryck och blodvärde allt såg bra ut, så mäter vi magen och lyssnar på bebisens hjärtljud. Alltid lika roligt, det låter som att det kommeren häst galopperande i all världens fart, ett bebishjärta slår mycket fortare än vårat eget, tills barnet är ca 3 år :) Jag fick ju så gott som bekräftat sist jag var där att den lille hade vänt på sig och låg med huvudet ner...idag var det mer osäkert om han hade bökat sig tillbaka eller inte?! I sin lilla gömma drog "hon" fram ett ultraljud för att se och inte bara känna sig fram. Jo minsann, han låg där han skulle, det hårda man känner upptill nu är lilla rumpen :)
Sen var det lite frågor om hur jag kände inför förlossningen, precis det som har snurrat runt i mitt huvud dom senaste dagarna...
Det är väldigt svårt att föreställa sig hur allt kommer att bli och vara, det är inget man kan planera eller bestämma själv, jag ser bara fram emot det hela väldigt, väldigt mycket :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar