tisdag 9 juni 2009

Tapeter

Vi skrev kontrakt och fick nycklarna till lägenheten igår...Vilken trädgård :) sist vi var där låg snön fortfarande kvar så man fick ingen uppfattning vad som fanns på tomten och ens hur stor den var..riktigt mysigt det finns hallonhäckar, krusbärsbuskar, äppelträd det ena med det andra och jag får även plantera det jag vill i landet..Vill inte påstå att jag har några gröna fingrar :P det ska bli kul att pyssla lite iallafall :)

Idag har vi varit och beställt tapeter och det blir nytt till alla rum så i helgen ska vi börja tapetsera :) ska även försöka packa lite lådor med det vi inte använder eller kommer använda inom dom närmsta veckorna så kan vi köra dit lite grejer och även börja plocka in i skåp och smådona lite :)

Vi har varit och hälsat på Gammelfarmor en sväng idag också...hon har varit upp till oss några småsvängar, men aldrig fått sett ögonen på Vilhelm för han har alltid sovit dom gånger hon har kommit, men nu äntligen så var han lite vaken så då fick hon chansen ;P Det är så roligt för att hon har sparat en massa kläder och annat från när Vilhelms farfar var liten och lite av det har vi tagit hem, som en lite kofta och en handuk med luva som passar honom alldeles perfekt nu :) Det är nästan som nytt även fast det är så många år!! Farfar Stefan höll på att tappa hakan när hon skulle plocka fram alla dessa gamla grejer och trodde inte alls att jag var intresserad hihi..jag tycker bara átt det är roligt :)

Pappa Kim har åkt iväg igen och kommer hem ikväll igen, vi trodde båda 2 att bilen skulle bli färdig igår kväll så han var måttligt trött när han kom hem..aldrig mer nån jäkla skit saab säger han, själv så tycker jag att den bilen är jättefin och vill gärna behålla. Man tycker ju att en sån pass ny och fin bil ska hålla??!! Jag har ju ifs min egen saab, dock lite äldre :P
Han vill hellre vara hemma med oss nu när han har semester och allt, men det belv en dag till och jag hoppas verkligen att dom blir klara ikväll!! Då får han äntligen ta de lugnt och bara ägna sig åt familjen :)

5 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt för er! jag är SÅ glad för eran skull gumman! vad ska ni ha för tapeter då? Hur många rum var det nu igen?? Ja du måste lägga upp bilder iaf så jag få se!! :) puss puss

    SvaraRadera
  2. Ja jag ser verkligen fram emot att flytta dit :) vi valde ljusa färger, alla går mot det gråa. eftersom det är hon som betalar och vi får stå för jobbet så fick det inte bli "dyra" tapeter. men dom vi valde var jättefina :) det är 4a rum!

    puss puss

    SvaraRadera
  3. Okej! Ja som sagt ni måste lägga upp en massa kort! :)

    SvaraRadera
  4. Vad är det för saab ni köpt? Våran 9-5 aero -01 krånglade en del när vi nyss köpt den, vi köpte på firma så då tror man ju det ska vara bra skick :/

    SvaraRadera
  5. Vi har köpt på firma vi med, saab 9-5 vector-02
    och den har det varit en massa krångel med.som sagt om man köper på firma förväntar man sig att den ska hålla Nu har han satt i en helt ny motor, inte billigt :P

    SvaraRadera