tisdag 24 november 2009

.Stora killen

Idag har vi varit på BVC..de vanliga rutinerna mäta o väga. Vilhelm vägde 8370 o var 74 lång. Han växer o blir stor våran kille, o idag pratade han omkull både sköterskan o tandläkaren ;P Vi fick träffa en tandläkare för första gången idag med. Fick liter information vad som är bra o dåligt för tänderna. Jag håller fast vid att inte vi ska ge honom nåt sött för tidigt..som läsk o godis. För det han inte vet lider han inte av heller. Ju senare desto bättre, vi får se hur det går helt enkelt. Han är jätteduktig att dricka vatten så varför börja med annat närt det går så bra? Vi pratade även om hur bra/dåligt det är att ha napp eller suga på tummen. Jag är glad att inte Vilhelm är någon nappkille...ÄN! 

Han satt en jättelång stund själv på golvet idag o jag blir som vanligt alldeles till mig av lycka..nya framsteg varje dag :) Spelar på läppen kan han också göra..jag o Kim hade skit roligt åt honom när vi var i Valbo idag, tokkillen :D Han fick presentkort i doppresent på H&M så vi handlade massa nya kläder!














 

3 kommentarer:

  1. Ojoj, Vilhelm växer om Linnéa nu tror jag!! LInnéa var 72cm på senaste besöket, då var hon 6½ månad så får se den 8e december hur lång hon är då :) fast hon växer på längden nu å har "dragit ut" sina valkar litegrann som hon la på sig i början av hösten, som vi tyckte va så mysiga :) Stora framsteg Vilhelm gör då! :)

    SvaraRadera
  2. hej gumman, va sööööt han är! bra jobbat ;) njaaa tror ja fått gallsten.. suck.. får hoppas de går över avsig själv. har inte tid å bli sjuk! puss

    SvaraRadera
  3. men Linnéa som var så lång när hon föddes?! fast pojkar drar iväg :P Ja jag tycker att vilhelm kan lägga på sig lite, men han blir lång o smal han. Det ska vara lite o ta i eller hur? :) Vi måste ses snart..det var så längesen.

    SvaraRadera