torsdag 29 oktober 2009

.Nere på botten

Idag känner jag mig låg :( Det känns som om nån trycker ner mig på botten. Jag går ner i vikt utan att jag vill, har aldrig varit den som drar mig i skinnet o säger att jag är tjock. Det är många som komenterar min vikt o frågar om man verkligen blir så smal efter en förlossning. Ja jag blev de, men det är inget jag har valt.  Har suttit o pratat med min Mamma länge idag... Jag blir alltid så sentimental med henne. Hon märker alltd på mig om det är något som är fel. Jag har ganska lätt att visa hur jag mår. Skulle aldrig kunna ljuga om att jag mår bra eller dåligt då skulle jag bli galen. Jag älskar att vara mamma, men det känns som att jag ger upp mitt liv mer o mer. Medans min sambo fortsätter sitt liv helt som vanligt. Jag varken vill eller kan ställa några krav..Jag behöver komma ut o träffa mina vänner o koppla bort min varadag för en stund..Fast Jag kan inte..

1 kommentar:

  1. För mig låter dina viktproblem som en ren dröm, men visst är det jobbigt att bli hackad på och ifrågasatt, det är lika som att jag får blickar och kommentarer och hör att det pratas om varför jag inte tar tag i mig själv och att jessica har ju blivit så tjock och bla bla bla... problemen i sig är precis lika jobbiga... varför kan man inte bara få vara i fred? jag försöker gå ner i vikt men blir tjockare och tjockare för varje dag som går.. du är nöjd men rasar utan du vill ... nä.. åt h-vete med att inte få leva utan att bli ifrågasatt.

    och vet du fröken, du KAN ställa krav, du ammar inte längre, ni var två om att skaffa barn.. du har rätt att kräva att få tid till dig själv för får du inte det kommer du inte heller fortsätta att älska vara mamma.

    Stå på dig hjärtat, du är toppen!!

    SvaraRadera