måndag 18 januari 2010

.Imponerad

Vi har varit på BVC idag Vilhelm väger 9280 och är 78 lång. Jag blir lika imponerad varje gång när jag ser hur han växer på längden. Hans kurva ser bra ut trots att han drar iväg för han går ju upp i vikt inte ner. Vi kom fram till att han är proportionerlig.
Vi var slarviga och åkte aldrig in på BB och gjorde OAC (hörseltest) det skulle man ha gjort några dagar efter att han föddes. Ingen fara vi vet ju att han hör. Hon gjorde iallafall ett litet test på honom idag med en pingla och det är inga som helst problem med hans hörsel.
När vi kom hem var det dags att traska till Sjukhuset för att få spruta nr2 för Svininfluensan. Det gick lika bra den här gången, han såg lite mer chockad ut bara för han tittade när hon stack honom, stackars!! Hon talade om att det inte var några småbarn som hade blivit sjuka efter vaccinet, skönt att veta. Nu är det gjort och Hysterin den har lagt sig!!!




Sabina kom och mötte upp oss så gick vi hem till Jessica och fika...vi kom fram till att inte jag har träffat henne på snart 8 månader. Vi träffades på stan när Vilhelm var nyfödd sen har man varken hört nåt eller sett henne fast det är ju som vanligt när vi ses, lugnt och avslappnat.
Det var full fart på alla barn idag tror jag och ljudnivån var något högre den här gången, men dom roade oss väääl :)

2 kommentarer:

  1. vilken lång kille :) vi ska faktiskt till bvc imorgon o sen ta spruta nummer 2 :P hoppas verkligen inte han blir sjuk :) kram!

    SvaraRadera
  2. hehe ja han är grymt lång ;) Jag tror inte att det är någon fara :) ha de bra Kram

    SvaraRadera